filmtips!

Åh måste bara säga att jag älskar vädret, 18 grader! dock ingen sol just nu men satt ute och läste en stund när jag kom hem :)

Ialla fall, jag vill tipsa om tre stycken riktigt bra filmer (enligt mig) som jag såg i helgen!

Nummer ett: Bowling for Columbine

Filmen är en dokumentär om Columbine massakern i grunden och den handlar mycket om usa:s vapenlagar osv.


Nummer två: 21

Filmen handlar om en smart kille som inte har pengar till högskolan så han försöker få ett stipendium men chansen att han får det är inte så stor. På en matte lektion upptäcker hans lärare att han är väldigt smart och tar med honom till en grupp elever som han lär "cardcounting"


Nummer tre: Mothermood

Den handlar om en mamma som har fullt upp med sina barn, hon försöker hinna med att skriva en "uppsats" till en tävling men det finns inte så mycket tid!

Kommentarer
Postat av: amanda

åh jag har sett den 21! bra faktiskt :)

2010-04-26 @ 22:21:50
URL: http://amandafriberg.blogg.se/

lämna en liten kommentar här!

heter du något?
Kom ihåg mig?

e-post?

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0